Odpowiedź 
CMO.DetectCollisions
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 3
Dołączył: 06-2016
Podziękowań: 0
Post: #1
CMO.DetectCollisions
Czy spotkał się ktoś kiedyś z błędem
Kod:
Zugriffsverletzung bei Adresse 006FFB99 in Modul 'Omsi.exe'. Lesen von Adresse 0000022D: CMO.DetectCollisions
?

Po paru miesiącach przerwy od OMSI chciałem pograć na swojej mapie będącej modyfikacją Fikcyjnego Szczecina. Jednak w pewnym momencie dalsze kafelki mapy przestały się wczytywać. Wyłączyłem grę, uruchomiłem ponownie, i w tym momencie żadna z kafelek w okolicy się nie chciała załadować. Zajrzałem więc do edytora, i tam również gdy zbliżę się do pewnego miejsca, kolejne kafle przestają się ładować. MapTools nie znajduje żadnych braków

Wie ktoś chociaż z czym może być powiązany ten błąd? Pełny log: https://pastebin.com/QnRTMcvx

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.08.2023 16:48 przez inf.blazej.)
05.08.2023 16:47
Szukaj postów Cytat

Hejter przodowy
Super Moderatorzy
Liczba postów: 654
Dołączył: 06-2014
Podziękowań: 717
Post: #2
RE: CMO.DetectCollisions
Dziwny jest ten log. Najpierw wywala dość poważny błąd w rozkładzie „N36_Jan-Joz” - jest problem z tripem i brakiem przystanków na trasie. Druga rzecz to ciągle pojawiające się problemy z lightmapami - klikałeś po zmianach świecących obiektów „create lightmap”?


Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

05.08.2023 17:59
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 3
Dołączył: 06-2016
Podziękowań: 0
Post: #3
RE: CMO.DetectCollisions
Rozkład jazdy to piko. Mogę zaraz ten kurs skasować, choć kiedyś takich kwiatków w rozkładzie miałem więcej. Co do lightmap to wielokrotnie wywoływałem ich generowanie, kasowałem nawet ich pliki. Log jest z edytora, nie z gry.

05.08.2023 18:21
Szukaj postów Cytat

Hejter przodowy
Super Moderatorzy
Liczba postów: 654
Dołączył: 06-2014
Podziękowań: 717
Post: #4
RE: CMO.DetectCollisions
Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że problemy z przypisaniem/zakotwiczeniem (?) lightmapy występowały tak często, że za którymś razem się wysypało. Zawsze znika ten sam tile? Stawiałeś tam jakiś nowy świecący obiekt?


Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

05.08.2023 21:37
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 3
Dołączył: 06-2016
Podziękowań: 0
Post: #5
RE: CMO.DetectCollisions
Ogólnie to tak jak pisałem problematyczny jest dla mnie pewien obszar, a mianowicie jest to skrzyżowanie ul. Nad Odrą z ul. Księżnej Dąbrówki z tego realnego fragmentu Fikcyjnego Szczecina. W tym obszarze wprowadzałem pewne zmiany, dodawałem nawet parę kafelek, ale było to dawno temu. Nie jestem w stanie ustalić który kafelek jest odpowiedzialny za problem, gdyż jak w edytorze zbliżam się do obszaru z jednej strony to mapa urywa się w jednym miejscu, a gdy podsuwam się od drugiej strony to gra przestaje wczytywać kafle w inny miejscu. Dwie kafelki przybierają błędną warstwę pokrycia terenu - asfalt zamiast trawy, jednak podmiana ich na oryginalne lub wykreślenie ich z global.cfg nie przynosi efektów.

Dla porównania załączam również log z tego samego miejsca, ale z niezmodyfikowanej mapy Fikcyjny Szczecin https://pastebin.com/ViuU2gxC

EDIT: Już miałem wysyłać posta, ale wpadłem na pewien pomysł i znalazłem rozwiązanie. Wziąłem plik global.cfg od Fikcyjnego Szczecina, wkleiłem do folderu mojej mapy i ręcznie pojedynczo dopisywałem do niego stworzone przeze mnie kafelki w okolicy. I w ten oto sposób chyba znalazłem źródło mojego problemu - skorumpowany plik kafelki, na której na szczęście nic ciekawego nie miałem. Oto zawartość pliku: https://pastebin.com/XxpKDqTn. Szkoda że gra w logach nie pisze o czymś takim.

06.08.2023 02:05
Szukaj postów Cytat

Hejter przodowy
Super Moderatorzy
Liczba postów: 654
Dołączył: 06-2014
Podziękowań: 717
Post: #6
RE: CMO.DetectCollisions
Wychodzi więc na to, że sama gra nie rozumiała problemu… Cóż, OMSI. Ja niegdyś popełniłem błąd i przypisałem entrypoint do spline, a potem niestety ten spline usunąłem. Żeby mapa znowu zaczęła mi działać, musiałem ręcznie w kopii zapasowej odszukać wpisy spline i entrypointa, a potem je odpowiednio ręcznie dodać do pliku tile’a. Czasem trzeba tak działać na piechotę…


Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

06.08.2023 08:51
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: