Odpowiedź 
[Mapa] Projekt Szczecin (v4.0.1, 20150315)
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 2
Dołączył: 07-2022
Podziękowań: 0
Post: #431
RE: Projekt Szczecin (v4.0.1, 20150315)
Dobra misie kolorowe, mam do Was pytanko grubego kalibru. Otóż postanowiłam sobie lekko zmodyfikować ruch AI na tej mapie (ailist oraz parklist gdzie pododawałam pojazdy z innych map dlc jak i dlc z pojazdami) oraz powywalałam te stare autobusy co były domyślnie i tak: jako przegubowe z zajezdni Police powsadzałam many nl313-15, resztę z zajezdni Police normalne nl263 (dlc MAN Citybus Series), zajezdnia Dąbie powstawiałam Solarisy 2 generacji z dlc Urbino Stadtbusfamilie, zajezdnia Klonowica poszły solarki z paczki od Crahera, jako przegub Solaris 15, jako maxi Solarisy 12 a jako midi poszły Solarisy 12 4 generacji z dlc Ruhr Metropole, jako brygady PKS poszły stare Merce Citaro z dlc Hamburg. I teraz mam pytanie bo nie potrafię tego ogarnąć. Chciałabym aby każda zajezdnia jeździła w swoim malowaniu (Police wiadomo, Dąbie i Klonowica też każdy wie i PKS jako białe pekaesowe malowanie). Czy da radę jakoś przypisać malowania do każdej zajezdni? Z przypisaniem malowania do każdej linii nie mam problemu (według tego poradnika https://strefa-omsi.pl/Watek-OMSI-1-2-Wl...inii--2278) ale na jednej linii potrafią jeździć dwie zajezdnie np linia A obsługiwana jest przez Klonowica jak i Dąbie. Będę wdzięczna za każdą chęć pomocy i i cennych porad:-)


sie jedzie sie
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.09.2022 14:49 przez Dziunia_Turbo.)
26.09.2022 14:15
Szukaj postów Cytat

Hejter przodowy
Super Moderatorzy
Liczba postów: 652
Dołączył: 06-2014
Podziękowań: 702
Post: #432
RE: Projekt Szczecin (v4.0.1, 20150315)
W zasadzie to wszystko w wyczerpujący sposób tłumaczy poradnik. Musisz sobie zdefiniować w ailist.cfg grupy pojazdów, przykładowo:
Kod:
[aigroup_depot]
Klonowica 12 m
<nazwa pliku hof>
Pod grupą wpisujesz konkretne modele i tekstury autobusów. Następnie trzeba przypisać w edytorze grupy pojazdów do konkretnej brygady - i to w sumie tyle.
Jeśli zrobisz wszystko na podstawie podlinkowanego posta, to nie powinno być problemów. Sam się właśnie z tego uczyłem.


Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.09.2022 08:58 przez Ikarus 132.)
27.09.2022 08:53
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 2
Dołączył: 07-2022
Podziękowań: 0
Post: #433
RE: Projekt Szczecin (v4.0.1, 20150315)
(27.09.2022 08:53)Ikarus 132 napisał(a):  W zasadzie to wszystko w wyczerpujący sposób tłumaczy poradnik. Musisz sobie zdefiniować w ailist.cfg grupy pojazdów, przykładowo:
Kod:
[aigroup_depot]
Klonowica 12 m
<nazwa pliku hof>
Pod grupą wpisujesz konkretne modele i tekstury autobusów. Następnie trzeba przypisać w edytorze grupy pojazdów do konkretnej brygady - i to w sumie tyle.
Jeśli zrobisz wszystko na podstawie podlinkowanego posta, to nie powinno być problemów. Sam się właśnie z tego uczyłem.

Ja patrzyłam na ten poradnik (https://strefa-omsi.pl/Watek-Ruch-AI-i-k...299?page=3) a szczególnie to co pisał kolega pause1, robiłam wszystko tak jak jest napisane a i tak autobusy jeżdżą w losowych malowaniach. Popatrzę jeszcze na to co podesłałeś, dzięki.


sie jedzie sie
27.09.2022 15:10
Szukaj postów Cytat

Hejter przodowy
Super Moderatorzy
Liczba postów: 652
Dołączył: 06-2014
Podziękowań: 702
Post: #434
RE: Projekt Szczecin (v4.0.1, 20150315)
Warto też dodać, że losowe malowania mogą wynikać z tego, że w ailist użyto niewłaściwej nazwy tekstury lub wpisano ich po prostu za mało w stosunku do ilości autobusów na mapie.


Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

27.09.2022 16:57
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 34
Dołączył: 01-2014
Podziękowań: 2
Post: #435
RE: Projekt Szczecin (v4.0.1, 20150315)
Czemu w menu gry na liście nie widnieje do wyboru mapa, skoro wszystkie wymagane foldery po pobraniu zainstalowałem w katalogu gry ?

Goppel w dniu 01.10.2022 o 13:20 edytował tego posta. Powód zmian / notatka moderatorska:

4.2 Spamowanie, floodowanie lub dublowanie postów (+50%)


01.10.2022 13:10
Szukaj postów Cytat

Ekspert ds. A21
Super Moderatorzy
Liczba postów: 1,939
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 984
Post: #436
RE: Projekt Szczecin (v4.0.1, 20150315)
Ponieważ nie posiada ona pliku laststn.osn. Wiedziałbyś, co z tym zrobić, gdybyś przeczytał plik readme dołączony do mapy.


Towarzystwo GórnośląskiegoOkręguPontonowoPrzemysłowyEnklaLubuska
PC: Procesor: Intel Xeon E5-2680V3 3.2GHz, Karta graficzna: Inno3D RTX 3060Ti 8GB, RAM: 64GB OS: Windows 10 64-bit
Laptop: Procesor: Intel Core i7 10750H 2.6GHz, Karta graficzna: NVidia GeForce GTX1650Ti, RAM: 16GB OS: Windows 10 64-bit

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

01.10.2022 13:20
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 34
Dołączył: 01-2014
Podziękowań: 2
Post: #437
RE: Projekt Szczecin (v4.0.1, 20150315)
Przeczytałem kilka razy instrukcję i nic tam nie ma o braku pliku laststn.osn. Skąd go wziąć ?

01.10.2022 13:23
Szukaj postów Cytat

DAF Eindhoven
Użytkownicy
Liczba postów: 125
Dołączył: 10-2018
Podziękowań: 75
Post: #438
RE: Projekt Szczecin (v4.0.1, 20150315)
Jest to plik, który powinien być zawarty w podstawowej grze, zrób spójność plików gry na Steamie.

Goppel w dniu 01.10.2022 o 15:39 edytował tego posta. Powód zmian / notatka moderatorska:

Twój podpis pod avatarem bardzo tu pasuje.

4.2 Spamowanie, floodowanie lub dublowanie postów (+30%)



[Obrazek: anim_6860e33c-7b83-7f44-f5eb-37388a12ccd0.gif]


Pomogłem? daj rep+
01.10.2022 15:00
Szukaj postów Cytat

Ekspert ds. A21
Super Moderatorzy
Liczba postów: 1,939
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 984
Post: #439
RE: Projekt Szczecin (v4.0.1, 20150315)
Nie, jest to plik odpowiedzialny za ostatnią sytuację na mapie. Kiedy go nie ma, nie można skorzystać z opcji "wczytaj ostatnią sytuację".
[Obrazek: qoWXPhP.png]

Problem po raz pierwszy został opisany w tym wątku 23.03.2015r., a to oznacza, że ten post właśnie poszedłby do szkoły i uczył się czytania ze zrozumieniem.

https://strefa-omsi.pl/Watek-Mapa-Projek...7#pid55807
https://strefa-omsi.pl/Watek-Mapa-Projek...4#pid62164
https://strefa-omsi.pl/Watek-Mapa-Projek...4#pid65134
https://strefa-omsi.pl/Watek-Mapa-Projek...8#pid65478
https://strefa-omsi.pl/Watek-Mapa-Projek...9#pid65489
https://strefa-omsi.pl/Watek-Mapa-Projek...5#pid67535
https://strefa-omsi.pl/Watek-Mapa-Projek...7#pid67537
https://strefa-omsi.pl/Watek-Mapa-Projek...2#pid77482
https://strefa-omsi.pl/Watek-Mapa-Projek...7#pid89707
https://strefa-omsi.pl/Watek-Mapa-Projek...3#pid89743
https://strefa-omsi.pl/Watek-Mapa-Projek...3#pid90343
https://strefa-omsi.pl/Watek-Mapa-Projek...#pid126900
https://strefa-omsi.pl/Watek-Mapa-Projek...#pid150508
Powyżej odnośniki do każdego postu (tylko w tym wątku, a kilka razy tyle zostało już wydzielonych!), w którym ktoś zadał dokładnie to samo pytanie i uzyskał odpowiedź.


Towarzystwo GórnośląskiegoOkręguPontonowoPrzemysłowyEnklaLubuska
PC: Procesor: Intel Xeon E5-2680V3 3.2GHz, Karta graficzna: Inno3D RTX 3060Ti 8GB, RAM: 64GB OS: Windows 10 64-bit
Laptop: Procesor: Intel Core i7 10750H 2.6GHz, Karta graficzna: NVidia GeForce GTX1650Ti, RAM: 16GB OS: Windows 10 64-bit

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.10.2022 15:58 przez Goppel.)
01.10.2022 15:39
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Ikarus 132
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: