Na podstawie jednego z podstawowych obiektów:
1. Ustawiamy tryb działania nightmapy w pliku .sco (przetłumaczone z jednego z obiektów Marcela):
Kod:
[NightMapMode]
Tryby działania oświetlenia nocnego:
0: uruchamia się razem z latarniami ulicznymi
1: ma być oświetlony całą dobę
2: jak budynki mieszkalne (zgaszony w godzinach około 23:00-6:00)
3: budynek handlowy/przemysłowy (zgaszony w godzinach około 18:00-7:00)
4: szkoły (zgaszony w godzinach około 15:00-7:00)
Do samego pliku dodajemy ten wpis z cyfrą, która nam odpowiada:
2. W pliku texture tworzymy folder "night".
3. W tym folderze umieszczamy plik tekstury "nocnej" - nakładamy m.in. tekstury okien z zapalonym światłem za nimi na kompletnie czarny obraz w miejscach, gdzie na głównej teksturze też te okna występują (screeny przykładowe dla jednego z oryginalnych obiektów):
Jak widać, plik tekstury nocnej może być zapisany w mniejszej rozdzielczości dla oszczędności pamięci.
Jak zrobisz wszystko, powinno już wtedy prądzić