Odpowiedź 
Format i rozmiar tekstur na pojazdach
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 46
Dołączył: 08-2022
Podziękowań: 1
Post: #1
Format i rozmiar tekstur na pojazdach
Mam takie ważne pytanie, bo OMSI u mnie już nie wyrabia. Chodzi o format i rozmiar tekstur na autobusy, który z nich pogodzi mały rozmiar, żeby nie katować karty graficznej oraz przyzwoity efekt końcowy? Chodzi o to, że na większych mapach, gdzie jest wiele tekstur to gra już nie wyrabia i autobusy mi jeżdżą czarne, a ja chciałbym przy tworzeniu malowania wiedzieć, że po jego nałożeniu będzie wszystko normalnie widać.

18.08.2023 15:02
Szukaj postów Cytat

Hejter przodowy
Super Moderatorzy
Liczba postów: 654
Dołączył: 06-2014
Podziękowań: 717
Post: #2
RE: Format i rozmiar tekstur na pojazdach
Tekstura autobusu, którym jedziesz, ma dziesięciorzędne znaczenie. Zwiększ pamięć dla tekstur wysokiej jakości, zmniejsz liczbę autobusów i pojazdów AI, wyłącz wysoką jakość tekstur.


Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

18.08.2023 15:25
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 46
Dołączył: 08-2022
Podziękowań: 1
Post: #3
RE: Format i rozmiar tekstur na pojazdach
pamięć dla tektur mam wysoką, ai niskie ustawienia a jak klikam, żeby używać tylko tekstur niskiej rozdzielczości to fatalnie to wygląda

18.08.2023 15:58
Szukaj postów Cytat

Hejter przodowy
Super Moderatorzy
Liczba postów: 654
Dołączył: 06-2014
Podziękowań: 717
Post: #4
RE: Format i rozmiar tekstur na pojazdach
No możesz też pokombinować z teksturami autobusów, np. z formatem .dds, ale opisany problem nie ustąpi. Możesz jeszcze zmniejszyć odległość rysowania obiektów czy rozdzielczość lusterek.


Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

18.08.2023 16:27
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 46
Dołączył: 08-2022
Podziękowań: 1
Post: #5
RE: Format i rozmiar tekstur na pojazdach
jeśli chodzi o liczbę kwadratów to mam na 1 a lusterka ekonomiczne. generalnie problem wystepuje ciagle w jednym i tym samym modelu (czasem w innych ale to po dluzszym czasie) gdzie tekstura jest w png. czy to cos zmieni jak dam ja na dds?

18.08.2023 16:48
Szukaj postów Cytat

"tfurca" od golczewa
Twórcy
Liczba postów: 1,754
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 1092
Post: #6
RE: Format i rozmiar tekstur na pojazdach
Problemu nie wyeliminuje, aczkolwiek może zmniejszyć częstotliwość jego występowania, przynajmniej tak sam zauważyłem.


18.08.2023 17:06
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 46
Dołączył: 08-2022
Podziękowań: 1
Post: #7
RE: Format i rozmiar tekstur na pojazdach
czyli tekstura w dds = mniejsza szansa czarnych autobusow?

18.08.2023 19:41
Szukaj postów Cytat

Manul
Użytkownicy
Liczba postów: 219
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 628
Post: #8
RE: Format i rozmiar tekstur na pojazdach
Czysto teoretycznie jeśli wszystkie pliki tekstur gry byłyby w poprawnie zakodowanym formacie DDS z pełnym łańcuchem mipmap, czarne tekstury mogłyby nie występować wcale (plus, poprawiłoby też w pewnym stopniu czas ładowania i lagi przy doczytywaniu zawartości). W praktyce nikt tego nie robi, w tym nawet podstawowa zawartość z omsi i oficjalne DLC.


[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
19.08.2023 12:36
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: