Chcesz pan feedback, to masz Pan feedback i proszę nie marudzić
W skrócie - ależ to wygląda... Niesamowitą robotę robią naprawdę śliczne spliny, a cała mapa wygląda naprawdę fenomenalnie. Aczkolwiek nie byłbym sobą, gdybym nie wskazał kilku małych rzeczy, które przykuły moją uwagę
Są to rzeczy bardzo subiektywne, typowo bolące mnie, tak więc nie traktuj tego proszę jako niesamowite czepialstwo, a drobne uwagi
Screenów jest od groma, ale za wiele do gadania nie mam:
Klik! - przejście z linii ciągłej do przerywanej nie wyszło za ładnie.
Klik! - linie zatrzymania przed przejściem są moim zdaniem zbyt blisko samych pasów - wygląda to nie najlepiej. Zauważyłem to też na wielu innych screenach, można by chociaż co niektóre poodsuwać - sam bardzo rzadko widywałem, by były tak namalowane. Przy okazji ten typ linii poziomych wydaje mi się... nie wiem jak to określić, za ciemny? Zbyt stonowany? Przydałoby im się małe wybielenie.
Klik! - pobawiłbym się tutaj trochę tymi splinami, żeby te czarne ślady szły podobnie z tym, jak poprowadzona jest droga - dziwnie się te linie odrywają od śladu, chyba, że to jakieś świeże przemalowanie
Jeśli tak, klimatu dodałyby ciemniejsze punkty w miejscu starych linii poziomych, jako proces ich "przysłonięcia" :D No i ta sama uwaga co przy pierwszym screenie, czyli linie poziome przy przejściu.
Klik! - dodałbym jakiś choć mały krawężnik wokół tych kamyczków na tego splina, co by się tak idealnie nie odrywało. Coś nawet w stylu krawężnika po prawej stronie, między ścieżką rowerową a chodnikiem.
Klik! - na tym chodniku po lewej dodałbym jakieś małe drzewka lub rośliny w donicach. Uzupełniłoby to fajnie przestrzeń.
Klik! - po stronie stacji brakuje choć jednego drzewa, przestrzeń wydaje się strasznie pusta. Przy okazji, za murem z prawej busz wychodzi na chodnik
A tego Atribo po lewej uwielbiam <3
Klik! - zabrudziłbym nieco bardziej te żółte linie, ewentualnie poszarpał im bardziej krawędzie - nie może być idealnie!
Klik! - bruk od asfaltu odcina się wręcz idealnie - można by dodać tam teksturę poszarpanego przejścia między jednym a drugim lub krawężnika jak na późniejszych screenach z zatoczkami parkingowymi.
Klik! - efekt psuje tutaj zdecydowanie odstająca od reszty tekstura trylinki, po pęknięciach widać, że miała być zużyta - ale jest za jasna i za czysta.
Klik! - to samo co wyżej, tyle, że z trylinką
Od siebie dodałbym też, że fajnie byłoby pomyśleć o chociaż małych tabliczkach z nazwami przystanków czy zatrzymującymi się liniami pod znakami D-15, nawet zwykłym czarnym tekstem na białej tabliczce, co by nie szaleć, coś trochę w stylu jak wyglądały słupki przystankowe na Lipawie z vBusa (
https://i.imgur.com/tTsRDs6.png) - przy okazji własny D-15 z własną teksturą też dodałby nieco innego klimatu moim zdaniem, szczególnie, że miejscami są zrobione naprawdę śliczne wiaty! Uzupełniłoby to te przystanki na bank! Szczególnie, że niektóre znaki mają inne tekstury niż te z PLSigns.
Mówiąc ogólnie o całości projektu, klimat panujący szczególnie na zapomnianych częściach ze starymi, srogo połatanymi drogami jest nieziemski - gdyby nie forum, na którym piszę ten wywód, w życiu nie powiedziałbym, że to jest OMSI. Dbałość o szczegóły w niektórych miejscach mapy jest zdumiewająca, wszystko wygląda naprawdę przemyślanie, a sam koncept mapy i pomysł na to, jak komunikacja miejska w tej mieścinie działa bardzo mi się podoba. Spięte to z typowo polskim ruchem AI wygląda to naprawdę klimatycznie, a
ten,
ten,
ten,
ten,
ten i
ten screen powoduje, że ciężko mi jakkolwiek to skwitować. Byłem bardzo zamartwiony, jak przestały się pojawiać jakiekolwiek wieści nt. Dopiewa, szczególnie po tym, na co nastawił nas Biały Potok - Węglin, aczkolwiek Bukowiec jest w stanie godnie je zastąpić i stać się kolejnym projektem, na który bądź co bądź w większości martwa polska scena mapperska czekała od wielu, wielu lat i który stanie się kolejną ewolucją w symulatorze, w którym nikt nigdy nie myślał o projekcie na tym poziomie. Jeśli uda Ci się jeszcze pogodzić ten wspaniały styl z optymalizacją, pozostaje tylko zdjąć czapki z głów i trzymać kciuki, byś był w stanie go doprowadzić do końca.
Od siebie mogę co najwyżej zaoferować, że jeśli potrzebowałbyś pomocy w jakichkolwiek technicznych aspektach, czy to hofach, bitmapach, AI, testach, zgarnianiu uwag czy czymkolwiek, daj znać, pomogę jak będę mógł.
Wytrwałości i powodzenia!
~KMS