Poradnik przeznaczony głównie dla komputerów ze słabymi kartami graficznymi, ponieważ razem z wagą trochę spada jakość.
1. Ściągamy i instalujemy program
IrfanView, oraz
spolszczenie.
2. Odpalamy program
3. Wchodzimy w
Plik >>
Przetwarzanie wsadowe (lub używamy skrótu, wciskając klawisz
B ).
4. Opcje zaznaczone czerwonym kolorem ustawiamy tak jak na screenie
http://img638.imageshack.us/img638/6379/29733656.jpg
5. Wchodzimy w
Opcje zaawansowane... (pod formatem wyjściowym)
6. Opcje zaznaczone czerwonym kolorem ustawiamy tak jak na screenie
http://img851.imageshack.us/img851/460/95180335.jpg i klikamy
OK
7. Z prawej strony na górze wchodzimy w folder z
Omsi. Opiszę tylko jeden folder, resztę trzeba zrobić samemu. Wybieramy folder np.
Omsi/
Texture i robimy jak na screenie
http://img96.imageshack.us/img96/1876/18644656.jpg czyli ustawiamy
Pliki typu: na
BMP i klikamy
Dodaj wszyst.
8. Po dodaniu plików z lewej strony mamy
Katalog docelowy, klikamy
Użyj obecnego katalogu jako folder docelowy i na końcu za "
/" dopisujemy
n (n lub inna literka, chodzi o to, żeby nowe tekstury były w nowym folderze). Powinno to wyglądać mniej więcej tak
http://img195.imageshack.us/img195/1921/85422589.jpg
9. Klikamy
Start, wyskoczy okienko gdzie po kolei będą przetwarzane pliki. Czekamy aż wszystko się skonwertuje i klikamy
Wróć
10. Wchodzimy w katalog
Texture (już normalnie, przez
Mój komputer ) i przechodzimy do folderu
n i kopiujemy tekstury do folderu wyżej, czyli
Texture i zamieniamy pliki.
Tym sposobem w Manie NL202 z
176 MB udało mi się zmniejszyć rozmiar do
70,1 MB. Zrobiłem tak wszystkie "teksturowe" pliki w całej grze, łącznie z plikami jpg, tga i zauważyłem, że tekstury szybciej się ładują np. podczas ładowania segmentu mapy lub po załadowaniu się mapy. Co prawda można zauważyć lekki spadek jakości np po zbliżeniu kokpitu w autobusie, ale jak komuś zależy na FPS-ach to na takie szczegóły uwagi nie zwraca.
W razie pytań/problemów pisać w temacie, postaram się pomóc.
Poradnik
mojego autorstwa, specjalnie dla forum
Strefa-Omsi.pl